Pagina's

woensdag 13 augustus 2014

Marrot Design



Hallo allemaal,

Als Gastdesigner mag ik vandaag een blogberichtje schrijven. Erg spannend, want ik zie hier altijd de mooiste kaarten voorbij komen maar laat dat nou niet mijn specialiteit zijn. Ik ben iets handiger in het Amigurumi haken.

Onder de naam Marrôt Design ontwerp ik Amigurumi haakpatronen. De amugurumi trend is overgewaaid vanuit Japan. Het betekend “het haken of breien” (ami) van en “vullen” (gurumi) van knuffels of beestjes. Alle delen worden in spiralen gehaakt zonder de rondes te sluiten met een halve vaste. Je gebruikt een dunnere haaknaald als gebruikelijk waardoor het haakwerk strakker word en de vulling niet naar buiten komt.
Deze grappige en schattige figuurtjes hebben een hoge aaibaarheidsfactor. Het lijkt moeilijk maar dat is het niet.
Mijn nieuwste creatie zijn de hondjes Billy en Lilly. Het is een setje dat bestaat uit een knuffel, rammelaar en muziekdoosje en zijn te haken in zowel de jongens als meisjes versie.
Billy en Lilly zijn te bewonderen op mijn website www.marrotdesign.nl


Heb ik je enthousiast gemaakt en wil je mijn creaties een keer “LIVE” zien? Dat kan!
A.s. zaterdag (16 augustus) sta ik samen met Astrid op het Creaspektakel in Kampen.
Heb je zaterdag niets te doen, kom dan gezellig naar Kampen.
Wij hebben er in ieder geval zin in.

Liefs Mary
Marrôt Design

3 opmerkingen:

Mary's Creatieve verslavings Blog zei

Ohhhhhhhhhhhh Mary, wat zijn die weer leuk zeg!!
Hoe krijg je het telkens weer voor elkaar om zoiets te ontwerpen.
Creatief liefs,

Mary

Unknown zei

Hoi Mary (wat grappig...naamgenoot), dank je wel voor je compliment.
Mijn hoofd zit vol met nieuwe ideeën, het is zo jammer dat de dag maar 24 uur heeft.

Lieve haakgroetjes,
Mary

Anoniem zei

Wat een lieve familie!!!
Creatieve groetjes, Gaby