Pagina's

zaterdag 29 september 2012

Windy Day Saturated Canary

Hallo weer blogvolgers,

daar ben ik weer en voor Astrid, YEAHHHHHHHHHHH het is gelukt om dit kaartje te maken :-)
Jullie zullen wel denken huh?
Nou ik zal het vertellen, afgelopen woensdag was ik in de winkel want ik zou een workshop doen 's avonds en was er al in de middag.
Ik had wat kaartjes meegenomen om te laten zien en zo ook de kaart die vandaag geplaatst zou worden, maar daar zit een nieuwe Tilda op die nog in de winkel moet komen dus zegt Astrid tegen mij: "Dan heb ik net zo lief dat je de stempel van Saturated Canary gebruikt want de Magnolia's zijn er nog niet." Oh zeg ik, nou ja, dan moet ik even kijken hoor, want ik moet ook nog een kaartje maken voor de buurvrouw die een verjaardag heeft van een man die 65 wordt en dat heb ik nou eenmaal beloofd.
Oh ja nou kijk maar dan zegt Astrid, maar ja als je dat tegen mij zegt zal ik toch alles op alles zetten om het toch te maken en dus ja ..................................... het is gelukt, kaartje voor de buurvrouw is klaar en deze ook.
En ook de workshop was heel erg geslaagd, ik was pas rond kwart voor 12 thuis maar de dames gingen allemaal tevreden weg met een vogelhuis-kaartje, zie mijn blog van 14 juli.
Astrid heeft ook de nodige aanwijzingen gegeven hier en daar en dat scheelde mij echt wel heen en weer vliegen hahahaha. Nou dat verhaaltje zat er dus achter YEAHHHHHH :-)
Nu dan eindelijk de kaart van deze week.
De basis van deze kaart is gemaakt met de mooie NIEUWE Maja Design Papier serie  Walking in the forest
Mooie nieuwe lijn kijk maar eens naar deze serie, je kan er zoveel kanten mee uit en ja ook de goeie:-) Daarbij heb ik mooi wit linnen cardstock en zachtgroene colorcore cardstock gebruikt.
De stempel die ik heb gebruikt is er een van Saturated Canary en heet Windy Day, is het geen schatje?? Ja he? Ze zijn sinds kort in de winkel te koop voor een hele leuke prijs en er zijn 12 verschillende.

Ik heb haar gekleurd met mijn copics:  Huid en blush: E51 - 50 - 11 - 02 - 00 en voor haar ogen YG91. Jurk: YR24 - Y23 - Y20. Al het groen: YG95 - 93 - 91 en voor het hartje op de vlieger heb ik E08 - 07 en E95 gebruikt. Haren E97 - 59 - 25 - en YR24
Op de basis van de stempel heb ik met Inkadinkado Flourisch Borders Cling wat deeltjes van de stempel gestempeld om zo het hele witte vlak weg te werken.
Alle randen zijn geinkt met Ranger inkt.
De stansen die ik gebruikt heb zijn van Go-Kreate en de mallen heb ik uit gestanst en daarna de buitenkant getekend en uitgeknipt zodat de verschillen niet te groot werden.
Onder het stempelafdrukje door loopt een mooi wit gestikt groen lintje door wat net even het geheel breekt.
De grootste stans heb ik in de breedte achter de layers van mijn kaart geplakt zodat je weer een heel anders soort kaart krijgt, leuk of niet? Daarachter heb ik de kaart zelf geplakt.
Ook heb ik nog gebruikt gemaakt van verbandgaas achter de layers.
De bloemen heb ik weer zelf gemaakt van cardstock, cirkels gescheurd, dit in een dunnen reep scheuren zodat je een spiraal hebt en oprollen, klaar is je bloem en net zo groot als dat jij het hebben wilt.


In de bloemen als hart een parelmoer parel en hier en daar zit ook nog witte acryl verf. Ook dit verkoopt Astrid in de winkel en dit is stukken goedkoper dan gesso of weet ik wat en het werkt perfect.
Oh ja, onder de bloemen heb ik een soort strikken gemaakt van dunne stopwol.
Koop een kaartje stopgaren in een lichte (ecru) kleur en je hebt altijd een draadje voor dit soort dingen en voor je bedeltjes, belletjes etc etc en is in de winkel bij Astrid te koop.
Ik denk dat ik alles wel weer genoemd heb en zal nog een foto toevoegen van de binnenkant en de bloem aan de rechterkant.
Vergeet morgen niet te kijken naar het mooie werk van  Chantal want voortaan hebben we ook op de zondag een kaart te showen voor jullie.
De stansjes voor de binnenkant evenals de stempel is van Nicole Verkooijen en die vind je hier in de webwinkel.
Ik geloof dat het weer een erg lange post geworden is hoewel dat niet de bedoeling was, nou ja ik hoop maar dat jullie dit niet erg vinden.

Mochten jullie vragen hebben, dan steek maar van wal en verder wens ik jullie nog een heel fijn weekend en tot een volgende keer,

creatief liefs en de groetjes,

Mary




7 opmerkingen:

Sandra zei

dit is toch wel een superlief kaartje geworden
gr sandra

edwige zei

nou Mary, ik kijk graag naar jouw bijdrag op deze blog want niet alleen uitleg is helder maar het verhaal is altijd spannend... ik ben een fan van jou...

Chantal zei

Wauw Mary, wat is je kaart geweldig geworden zeg! Lieve groetjes, Chantal

roelie zei

prachtig kaartjes meid

met deze canary stempel

en fijn dat je is gelukt om beide kaartjes af te krijgen

gr roelie S

Wanda zei

Wat een mooie kaart Mary en bedankt voor je uitgebreide uitleg, vooral het stopgaren achter de bloemen vind ik erg leuk!

Yvonne zei

Wauw, wat een geweldig mooi kaart!!!
groetjes Yvonne

Margreet zei

wat n prachtig kaartje heb je toch nog ff op de valreep kunnen maken zeg
Groetjes Margreet